I’ll be there for you和訳

あまりに暇だったため、以前紹介したI'll be there for youを和訳してみる。
英語辞典やら何やらを片手に、必死にやりました。


I'll be there for you/The Rembrants


So no one told you life was gonna be this way.
(人生がこの程度だなんて、誰も君に言わなかったね。)
Your jobs a joke, you're broke, your love life's D.O.A
(仕事は冗談みたいだし、お金もない、恋のかけらもない。)


It's like you're always stuck in second gear.
(君はいつもセカンドギアで走ってるみたい。)
And it hasn't been your day, your week, your month,or even your year.
(この一週間、一ヶ月、いや一年、君は良い日なんかなかった。)
but..
(でも……)


I'll be there for you.When the rain starts to pour.
(雨が降り始めても)
I'll be there for you.Like I've been there before.
(前にそうだったように)
I'll be there for you.
(僕はキミのためにいる)
'Cuz you're there for me too...
(キミも僕のためにいてくれるように……)


You're still in bed at ten.And work began at eight.
(十時になったけど君はまだベッドの中。八時には仕事が始まってる。)
You've burned your breakfast.So far... things are goin' great.
(朝食もこがしたけど……調子はいいみたい。)


Your mother warned you there'd be days like these.
(君のお母さんはこんな日が続くって言ってただろ。)
Oh but she didn't tell you when the world has brought.
(でも、世界が壊れることがあるなんて言っていない。)
You down to your knees that...
(奈落へと落ちていくことも……)


I'll be there for you.When the rain starts to pour.
(雨が降り始めても)
I'll be there for you.Like I've been there before.
(前にそうだったように)
I'll be there for you.
(僕はキミのためにいる)
'Cuz you're there for me too...
(キミも僕のためにいてくれるように……)


No one could ever know me.
(誰も僕をわかってくれない。)
No one could ever see me.
(誰も僕を見てくれない。)
Seems you're the only one who knows.What it's like to be me.
(僕を分かってくれるのは、君だけみたいだ。)
Someone to face the day with.
(いつも会ってくれる人。)
Make it through all the rest with.
(いつも一緒に苦労してくれる人。)
Someone I'll always laugh with.
(いつも一緒に笑っていられる人。)
Even at my worst I'm best with you, yeah.
(最悪の気分でも、君といれば最高になれる。)


It's like you're always stuck in second gear.
(君はいつもセカンドギアで走ってるみたい。)
And it hasn't been your day, your week, your month,or even your year.
(この一週間、一ヶ月、いや一年、君は良い日なんかなかった。)
but..
(でも……)


I'll be there for you.When the rain starts to pour.
(雨が降り始めても)
I'll be there for you.Like I've been there before.
(前にそうだったように)
I'll be there for you.
(僕はキミのためにいる)
'Cuz you're there for me too...
(キミも僕のためにいてくれるように……)

I'll be there for you.
I'll be there for you.
I'll be there for you.
(僕はキミのためにいるよ。)
'Cuz you're there for me too...
(キミも僕のためにいてくれるように……)